Forløbet er for dig, der arbejder med børns sprog på dagtilbudsområdet, fx som sprogansvarlig pædagog eller sprogvejleder.
Deltag i seminaret og hør om projektet Tidlig opsporing og indsats mod ordblindhed.
Læse- og Matematikvejlederforeningen for ungdoms- og videregående uddannelser holder årskursus, og du kan nu tilmelde dig.
Deltag i KCL og Aarhus Bibliotekernes Fæstivalg på Dokk1 i Aarhus. Arrangementet er gratis og for alle.
Formålet med det udvidede kursus om kompenserende læse-skriveteknologi er at kvalificere deltagerne til at inddrage læse-skriveteknologi i det strategiske arbejde med den ordblinde elev og i vejledningen af underviserne.
Ved webinaret kan du høre om, hvad der kendertegner sprogforstyrrelsen DLD, og få gode råd til din undervisning af elever med DLD i 4.-9. klasse.
Landsforeningen af Læsepædagoger holder læsevejlederdage i København (21. oktober) og Vejle (12.-14. november).
Temadagen handler om, hvordan vi imødekommer læse- og skriveudfordringer, så ordblindhed ikke bliver en barriere for at udvikle et funktionelt fremmedsprog i tale og skrift.
Du kan nu tilmelde dig SPS-konferencen 2025 og deltage i faglige oplæg og 12 praksisnære workshops om bl.a. inkluderende undervisning, studiestøtte og organisering af SPS.
Temadagen handler om, hvordan vi imødekommer læse- og skriveudfordringer, så ordblindhed ikke bliver en barriere for at udvikle et funktionelt fremmedsprog i tale og skrift.
Konferencen har til formål at formidle aktuel viden fra forskning og praksis om ordblindhed og andre læsevanskeligheder.
På dette seminar præsenterer vi viden, erfaringer og undervisningsaktiviteter fra to aktuelle projekter i Nationalt Videncenter for Læsning. Seminaret henvender sig til vejledere og lærere på mellemtrinnet og i udskolingen.
Styrk dit faglige netværk og få konkrete strategier til at støtte for de fagligt mest udfordrede elever i dansk og matematik ved dette webinar.
Er du dansklærer, læsevejleder eller ordblindelærer? Så kan du deltage i webinaret og få styr på den nye obligatoriske screening for læsevanskeligheder i 1. klasse.