Hvordan påvirker autismespektrumforstyrrelser afdækning af skriftsprogsvanskeligheder? Podcasten fremhæver vigtigheden af at inddrage barnets perspektiv.
Hvordan kan skolerne sikre, at eleverne får den nødvendige indsats, uden at de bliver ekskluderet fra læringsfællesskabet i klassen? I denne podcast besøger vi to folkeskoler med forskellige bud på, hvordan man kan løse udfordringen.
Lyt med, når læseforskeren besøger Hedegårdenes Skole i Roskilde for at høre om et forløb med stationsundervisning på 7. årgang.
Podcastserien tilbyder konkret inspiration til indhold og organisering af indsatser for de elever, der i den nationale ordblindetest ville score i den gule kategori.
I podcastserien deler OBU-undervisere viden om voksendidaktik og erfaringer med undervisningsplaner og evalueringsværktøjer. På sitet finder du også konkrete værktøjer og eksempler til print.
I denne podcastserie samtaler logopædiske eksperter om emner som identifikation, indsatser og sprogmiljøer med særlig fokus på sprogforstyrrelsen DLD.
Lyt med, når vi sætter fokus på supplerende undervisning med et skolebesøg i Køge.
I podcasten fortæller Rikke Vang Christensen, lektor i audiologopædi på Københavns Universitet og forsker i DLD, om, hvad DLD er, og hvordan det er en udfordring både hos den enkelte elev, men også for dem, der gerne vil gøre en indsats.
I denne podcast deler eksperter og elever viden om strategier til at stave og skrive med læse- og skriveteknologi i klassen.
4189 7512 kavi@kp.dk