Nyudviklet, forskningsbaseret undervisningsprogram for elever i 1. klasse viser effekt.
En litteraturafdækning af danske forsknings- og udviklingsprojekter fra 2012-2022, som undersøger ordblinde elevers deltagelsesmuligheder.
Fagligt tilpasset bevægelse kan støtte børns indlæring af bogstavernes lyde. Og det giver effekt på deres stavning.
En tidlig indsats i børnehaveklassen rettet mod at træne den fonologiske opmærksomhed hos børn i risikogruppen.
Et intensivt fonemopmærksomhedsprogram i børnehaveklassen for elever i risiko for afkodnings- og stavevanskeligheder.
Hvilke indsatser skal vi tilbyde elever, der er i risiko for at udvikle alvorlige afkodningsvanskeligheder?
Et vidensnotat med gennemgang af centrale elementer i undervisning, der skal forebygge senere afkodningsvanskeligheder.
Undersøgelsen ser nærmere på undervisningselementer, som har til formål at støtte børn, som er kommet bagud tidligt.
Et vidensnotat, som afdækker virkningsfulde greb i staveundervisningen med henblik på forebyggelse.
En Viden Om med temaet stavning og staveundervisning med særligt fokus på elever i stavevanskeligheder.
En undersøgelse af effekten af oplæsningsstøtte og ordforslag i den første læseundervisning.
En undersøgelse af en læseundervisningsapp.
En undersøgelse af effekten af oplæsning og ordforslag.
En undersøgelse af læsebogens betydning for den første læseudvikling.
Afdækning
Læringsmiljø
Forældresamarbejde
Sprogforståelse