Dette kursus arrangeret af Rådgivnings- og støttecentret ved Aarhus Universitet giver fag- og støttepersoner indblik i muligheder for at etablere, koordinere og styrke støtteindsatsen for elever med læse-/skrivevanskeligheder. Kurset sætter fokus på, hvordan der konkret kan skabes et samarbejde mellem ledelse, administration, specialpædagogiske medarbejdere og undervisere.
På kurset introduceres til forskellige fokusområder i processen med at styrke den specialpædagogiske faglighed, herunder konkrete metoder inden for co-teaching. Der gives desuden eksempler på redskaber til at arbejde praktisk med støtte undervisningen, bl.a. gennem modellering.
Som deltager får du mulighed for at bringe egne erfaringer i spil og for at blive klogere på udviklingsperspektiver i egen organisation. Målet er dermed, at du som deltager arbejder med materialer, der kan tages med hjem og arbejdes videre med.
Kurset er målrettet fagpersoner, herunder lærere/undervisere og støttepersoner, der arbejder med SPS til elever med ordblindhed på ungdomsuddannelser. Endvidere er kurset relevant for SPS-koordinatorer og pædagogisk ledelse, der ønsker at kvalificere og styrke SPS-arbejdet generelt.